subota, 9. srpnja 2011.

Citroen C-Zero: 100% električno rješenje

HRVATSKI CENTAR OBNOVLJIVIH IZVORA ENERGIJE

predstavlja Vam


NOVI DOŽIVLJAJ VOŽNJE
Citroen C-Zero: 100% električno rješenje


Nula potrošnje goriva, nula emisije CO2 u vožnji, nula zagađenja bukom! Pravo gradsko i izvangradsko vozilo, sa četiri sjedala i opremom sukladno standardima segmenta. C-Zero je prvo električno vozilo nove generacije velikog europskog proizvođača koje nudi novi doživljaj vožnje.

Nula potrošnje goriva, nula emisije ispušnih plinova, nula emisije CO2 u vožnji, nula zagađenja bukom: Citroën s vozilom C-ZERO obogaćuje svoju ponudu u segmentu malih vozila sa 100% električnim rješenjem. Ovaj novi model je pravi dokaz potpisa Créative Technologie. Citroën C-ZERO je osmišljen kako bi olakšao gradsku i izvangradsku vožnju: malih dimenzija, iznimnih performansi i autonomije dovoljne za svakodnevna putovanja, a sve u tišini zahvaljujući kojoj ćete zaboraviti na gradsku buku. Istinski koncentrat tehnologija i kreativnosti kako biste već danas odgovorili na izazove budućnosti!

Tehnologija Full electric, koju je Citroën razvio, je dio strategije koja se koristi za smanjenje goriva, ispušnih plinova i emisije stakleničkih plinova. Prva vozila u Europi će se isporučivati od kraja 2010. godine, a zatim će tempo isporuka značajno porasti od prvog tromjesečja 2011. godine. Citroën C-ZERO, razvijen u suradnji s tvrtkom Mitsubishi Motors Corporation (MMC), je druga ponuda marke na području električnih vozila, zajedno s vozilom Citroën Berlingo First Electrique.

Citroën C-ZERO je prvi model nove generacije električnih vozila dostupan u Europi. Od samog početka dizajniran kako bi na njega bili ugrađeni dijelovi za njegovu elektrifikaciju. C ZERO zadržava također sve karakteristike za sigurnost, udobnost i prostornost koju obično nalazimo na vozilima u ovom segmentu, pozicionirajući se među najbolje u klasi (sustav dinamičke kontrole stabilnosti ESP, 6 zračnih jastuka, klima uređaj, prtljažnik od 166 litara…).

Citroën C-ZERO nudi i potiče na novi, mirniji doživljaj vožnje. Jednostavan za rukovanje, iznenađuje svojim tihim radom, upravljivošću i izvrsnim odnosom prostornosti i vanjske kompaktnosti. C-ZERO je savršeno prilagođen kako bi zadovoljio sve tipove tvrtki – administraciju, javni sektor, tvrtke s velikim flotama… - ali i privatne kupce u potrazi za vozilom koje nudi iznimnu ekonomičnost pri upotrebi, s troškovima korištenja od oko 1,5 € na 100 km.

Opremljen vrhunskom tehnologijom s između ostalog litij-ionskom baterijom, na Citroën C ZERO je primijenjeno iskustvo marke, koja je već prodala više od 5.500 električnih vozila. Zahvaljujući vozilu Berlingo First Electrique, Citroën posjeduje adute kako bi postao prvoklasni sudionik na rastućem segmentu. Citroën C-ZERO nudi u seriji inovativnu opremu za komunikaciju. Riječ je o sustavu Citroën eTouch koji između ostalog uključuju hitne pozive i lokalizirane pozive za pomoć na cesti. Funkcija Bluetooth je također uključena u serijskoj opremi.




Lako korištenje u gradu i izvan njega

Citroën C-ZERO udružuje kvalitete koje mu omogućuju da se okiti naslovom gradskog i izvangradskog vozila: nudi impresivno tihi rad, za korisnike kao i za ostale sudionike u prometu, ne emitira ispušne plinove ni CO2 tijekom vožnje. S duljinom od 3,48 m i okretnim krugom od 9 m, C-ZERO se s lakoćom snalazi u gradskoj sredini. Njegove performanse (najveća brzina od 130 km/h, 0-100 km/h u 15,9 sekundi i ubrzanja od 60 do 80 km/h u 3,9 sekunde) i autonomija od 150 km mu omogućuju da se bezbrižno zaputi i izvan grada. U Europi, 70 % dnevnih automobilskih putovanja, od ponedjeljka do petka, su kraći od 30 km, a 95 % među njima su kraći od 80 km.

Uz četiri prava sjedala i međuosovinski razmak od 2,55 m te prtljažnikom zapremnine od 166 litara, Citroën C-ZERO nudi brojnu opremu za udobnost i sigurnost u seriji: servo upravljač, sustav protiv blokiranja kotača (ABS), sustav dinamičke kontrole stabilnosti (ESP), sustav pomoći pri naglom kočenju (AFU), električno podizanje stakala, 6 zračnih jastuka i klima uređaj.

Prvo električno vozilo nove generacije

Citroën C-ZERO je lagan za upravljanje: dovoljno je okrenuti kontaktni ključ dok ne začujete zvučno upozorenje i ne ugledate zelenu lampicu READY na instrumentnoj ploči te postaviti mjenjač (istog tipa kao automatski mjenjač) u jedini položaj za vožnju naprijed. Komandna ploča vozila C-ZERO, uz standardne informacije, raspolaže analognim pokazateljem koji se uključuje kada se da kontakt, a omogućuje praćenje korištenja baterije, sa zonom tamno plave boje koja simbolizira punjenje, zonom svijetlo zelene boje za faze ekonomične vožnje i zonom bijele boje koja označava vožnju koja zahtijeva veću potrošnju od dostupne energije.

Tradicionalni pokazatelj razine goriva je ovdje zamijenjen pokazateljem napunjenosti baterije. Kada se približi minimalna razina i nakon što je vozač obaviješten, pojavljuje se ograničenje raspoloživosti same opreme a zatim smanjenje raspoložive snage kako bi se maksimalno produžila autonomija. Kako bi se olakšali manevri i penjanje uz brijeg, Citroën C-ZERO raspolaže sustavom za pomoć pri kretanju na uzbrdici, poput automatskih mjenjača.

Potpuno električno vozilo, C-ZERO je opremljen sinkronim motorom sa stalnim magnetima koji razvija snagu od 47 kW ili 64 KS od 3.500 do 8.000 o/min. Njegov maksimalni okretni moment iznosi 180 Nm, a dostupan je od 0 do 2.000 o/min. Vodeći računa o karakteristikama ovog električnog motora koji raspolaže svojim maksimalnim okretnim momentom već u trenutku paljenja, uvođenje mjenjača s nekoliko brzina nije opravdano. Dakle, Citroën C-¬ZERO je opremljen reduktorom s prilagođenim prijenosnim omjerom i tradicionalnim diferencijalom, oba ugrađena na stražnji ovjes, u blizini električnog motora.




Tipizacija provedena tijekom kalibriranja vozila Citroën C-ZERO omogućuje vožnju prema dvjema različitim metodama:

- na otprilike prvoj polovici hoda papučice gasa, odabrana podešavanja omogućuju normalno kretanje u prometu, daju prednost ekonomičnosti i niskoj potrošnji električne energije;
- na drugoj polovici hoda papučice gasa, C-ZERO raspolaže čitavom rezervom snage i okretnog momenta za dinamičko kretanje ili trenutačne potrebe povezane s, na primjer, naglim pokretima za izbjegavanje opasnosti. Navedeno je lako postići jer je primarna karakteristika motora vozila C-ZERO raspolaganje maksimalnim okretnim momentom od samog kretanja vozila.

Zahvaljujući ovoj dvostrukoj tipizaciji, nema potrebe nuditi eventualne brojne položaje za vožnju naprijed, namijenjene na primjer normalnoj vožnji, snazi ili kočenju motora. Jednostavnost olakšava vožnju i daje prednost mirnoj vožnji koja je u skladu s filozofijom električnog vozila.

Citroën C-ZERO raspolaže sustavom obnavljanja energije prilikom usporavanja i kočenja, koji omogućuje punjenje baterija. Obnovljena energija ovisi o, između ostalog, brzini vožnje i eventualnom pritisku na papučicu kočnice. Čak i ako nema pritiska na navedenu papučicu, sama činjenica da ne pritišćete papučicu gasa uzrokuje punjenje baterija. Navedeno punjenje baterija ima nekoliko prednosti: prvenstveno omogućuje kočenje motorom, koje zahvaljujući odabranom doziranju, osjetnom za vozača, ali ne pretjeranom, omogućuje prirodno usporavanje prilikom približavanja zavojima i semaforima kao i ograničavanje trošenja dijelova kočionog sustava.

Napajanje motora osigurano je baterijom posljednje generacije, litij-ionskom, koja je ugrađena u središte vozila. Sastavljen od 88 ćelija od 50 Ah, korisna zapremnina baterije je oko 16 kWh, a napajanje je omogućeno ispod 330 V. Litij-ionska tehnologija omogućuje:

- smanjenje mase baterija zahvaljujući povoljnijem odnosu mase, snage i zapremnine,
- veću snagu za svaku od njezinih ćelija, u usporedbi s tradicionalnim tehnologijama, jednakih karakteristika,
- i neosjetljivost na parcijalno punjenje koje ne utječe na vijek trajanja baterija.

Baterija je napravljena kako bi podnijela 1.500 ciklusa punjenja i pražnjenja. Punjenje baterija vozila Citroën C-ZERO je jednostavno i može se izvršiti na dva načina:

- putem tradicionalne električne utičnice, kod kuće ili na poslu: dovoljno je spojiti kabel za napajanje u utičnicu od 220 V. Za potpuno napajanje je potrebno 6 sati sa strujom od 16 A (Francuska), 7 sati s 13 A (Ujedinjeno Kraljevstvo) i 9 sati s 10 A (Švedska);
- putem vanjskog priključka, za brzo punjenje, koji pruža jednofaznu struju 125 A pod 400 V za snagu koja se kreće do 50 kW. Za 80% punjenja potrebno je samo 30 min.




Kao za sva električna vozila, zbog homologacije koja se odnosi na potrošnju, potrebno je provesti ciklus testova identičnih onima na vozilima s termičkim motorom (homologacija NDEC Europe), s mjerenjem dosega: u slučaju vozila Citroën C-ZERO, homologacija je odredila doseg na 150 km. Kao i za tradicionalno vozilo, nekoliko više ili manje značajnih parametara utječe na potrošnju i time na autonomiju. Osnovni parametri koji utječu na električno vozilo su grijanje i hlađenje, s električnim napajanjem, i način vožnje koji, kao za vozilo s termičkim motorom, može značajno utjecati na potrošnju električne energije.

Vozilo s novim komunikacijskim sustavima

Od lansiranja, Citroën C-ZERO će biti opremljen najnovijim komunikacijskim sustavima marke na području komunikacije sa sustavom Citroën eTouch, ugrađenim u seriji. Riječ je o sustavu koji nudi paket usluga te automatski, ili na inicijativu putnika, upućuje S.O.S. pozive i lokalizirane pozive za pomoć na cesti zahvaljujući integriranoj SIM kartici (besplatne i dostupne od 0 do 24 sata dnevno, 7 dana tjedno), za precizno lociranje vozila i brzu intervenciju u slučaju kvara ili prometne nesreće (Satelitska geolokalizacija zasad nije dostupna u Hrvatskoj).

Citroën eTouch uključuje i virtualnu servisnu knjižicu i uslugu Eco driving koje su dostupne putem osobnog sučelja MyCitroën na internetu. Zahvaljujući sustavu Citroën eTouch, u vozilu je ponuđena čitavi paket usluga koje su na dohvat ruke. C-ZERO također raspolaže tvornički ugrađenom funkcijom Bluetooth.

Ponuda u skladu s politikom marke

Angažiran već dugi niz godina u politici smanjenja potrošnje goriva i stakleničkih pinova, Citroën, koji se nalazi među vodećim markama u pogledu zaštite okoliša, pridodaje C-ZERO svojoj gami već bogatoj vozilima koji štite okoliš. Citroën je na tom području poznat po - modelima C3 i DS3 s izvedbama koje imaju emisiju CO2 po km od 99 g, a uskoro i još manje, te po više od 30% komercijaliziranih vozila s emisijom CO2 po km manjom od 120 g.

Ostale tehnologije su također planirane s mikro hibridnom tehnologijom e-HDi na novom Citroënu C4, a potom na vozilima C5, C4 Picasso i Grand C4 Picasso te C3 i DS3 do kraja godine prije uvođenja na ostala vozila tijekom 2011. godine, te uvođenjem tehnologije Full Hybrid na vozilu DS5, krajem 2011. godine.

Ispred zgrade Energetskog instituta Hrvoje Požar održano je predstavljanje prve demo punionice tipa 1 u sklopu inicijative E-mobilnost.

Pred okupljenim predstavnicima medija, voditelj projekta, gospodin Dino Novosel prezentirao je lakoću upotrebe punionice na modelu 100% električnog automobila CITROËN C-ZERO.

Prva demo punionica tipa 1 instalirana je, testirana i puštena u pogon ispred Energetskog instituta Hrvoje Požar. Institut službeno otpočinje s aktivnom promocijom koncepta E-mobilnost kroz demonstraciju korištenja punionice i električnog vozila. Tijekom ove godine svi će posjetitelji Energetskog instituta Hrvoje Požar imati priliku besplatno napuniti svoj električni automobil na prvoj pametnoj punionici u Gradu Zagrebu - Savska cesta 163, Zagreb: http://www.e-mobilnost.hr/punionice_ev.html.
S obzirom da je jedna od temeljnih misija Energetskog instituta Hrvoje Požar pružanje potpore i promocija održivih prometnih sustava koji doprinose sustavnom smanjenju emisija stakleničkih plinova, instalacijom punionice željeli smo vlastitim primjerom potaknuti i ostale subjekte na aktivno promišljanje o E-mobilnosti kao mogućem rješenju mobilnosti u bližoj budućnosti te ujedno pozicionirati Institut na kartu tvrtki koje za potrebe poslovanja koriste "CO2 neutraliziranu flotu vozila". Ovoj inicijativi se aktivno odazvala tvrtka partner CITROËN koja je projektu ustupila na korištenje svoje 100% električno vozilo CITROËN C-ZERO.

Mogućnost da isprobaju vozilo dobili svi građani koji su se javili preko portala www.e-mobilnost.hr i predbilježili za probnu vožnju.

Sve informacije o CITROËN C-ZERO u Republici Hrvatskoj nađite na:

http://www.c-zero.citroen.com/#/hr/uvodnik

http://www.citroen.hr/citroen/#/kontakt/

Više informacija o OIE zatražite na: solarserdar@gmail.com

HRVATSKI CENTAR OBNOVLJIVIH IZVORA ENERGIJE (HCOIE)

1 komentar:

  1. Mitsubishi has established sale points all over the world. If you want to buy a new air conditioning unit you need to consider purchasing an AC unit by Mitsubishi because of its quality. The Mitsubishi brand mark is long-familiar name in the air conditioning industry. Their AC units were produced to fit the several unique climate requirements in Japan. After that, Mitsubishi have proven that their AC units are useful in all climates around the world.

    Mitsubishi klima uređaji

    OdgovoriIzbriši